Pages

Friday, November 19, 2010

AWAS PENDUDUK PENDUDUK WILAYAH MAJLIS DAERAH JERANTUT

OPERASI SITAAN HARTA OLEH PENGUASA MAJLIS DAERAH JERANTUT.

1. Majlis daerah jerantut telah mengeluarkan NOTIS AMARAN, akan membuat sitaan keatas harta benda penduduk yang tidak menjelaskan bayaran cukai  pintu RUMAH DAN KEDAI KEDAI bermula : 22hb. NOV. 2010.

2. kemungkinan sitaan tersebut di lakukan di sebabkan pemilik pemilik premis mempunyai tunggakan cukai pintu yang terlalu banyak. Tapi adakah pehak majlis juga akan menyita premis premis milik majlis yang di sewa kepada penyewa penyewa yang tidak membayar sewa sudah bertahun tahun lamanya.?

3. Kita sebagai rakyat biasa ini di kehandaki memberi kerjasama dengan membayar semua cukai cukai  mengikut jadual yang di tetapkan oleh pehak majlis kerana itu adalah merupakan tanggungjawab kita . mungkin ada kelongaran pembayaran kepada ahli ahli majlis,  orang kuat umno dan orang kuat kerajaan serta orang orang yang berpengaruh?.

4. Sebelum semua tindakan hendak di LAKUKAN oleh pehak majls terhadap pemilik pemilik harta, kita berharap pehak majlis terlebih dahulu menguruskan "PEMBUANGAN/PENGUTIPAN  SAMPAH HENDAKLAH DI LAKUKAN SEKERAP MUNGKIN OLEH PEHAK YANG BERTANGGUNG JAWAB.
      4:i. peparitan di taman perumahan hendak lah di selangarakan mengikut jadual.
      4:ii.jalan jalan di kawasan perumahan hendaklah di selengarakan dengan teratur
      4:iii,Rumput di kawasan tepi jalan perumahan hendaklah di tebas, dan sentiasa pendek.
      4:iv.Sampah sampah di kawasan bandar, parit parit, dan jalan jalan dan taman permainan kanak di kawasan bandar mestilah diuruskan dengan sumpurna,teratur dan mengikut jadual.

5. Jika semua ini telah di laksanakan dengan sumpurna baru lah kita yang membayar cukai  pintu tiap tiap tahun ,rasa berbaloi membayarnya, baru lah keadaan menang menang,

6. Tapi bagi yang berdegil masih tidak mahu membayar cukai pintu dan juga sewa bulanan premis premis yang di sediakan oleh majlis, sila ambil lah tindakan tanpa ada pilih kasih, sebagai contohnya dahulu di depan mata saya sendiri, DUA BUAH GERAI MAKAN  TELAH DI SITA OLEH PEHAK MAJLIS DAERAH JERANTUT KERANA TIDAK MEMBAYAR SEWA BULANAN DAN SAYA DI FAHAMKAN, TELAH TERTUNGGAK,APA YANG DI LAKUKAN OLEH PEHAK PENGUASA MAJLIS IALAH DENGAN DI PATRIKAN SEMUA PINTU MASUK KE KEDAI TERSEBUT, TETAPI RUMAH REHAT YANG DI SEWA OLEH AHLI MAJLIS TELAH TERTUNGGAK HUTANG MELEBIHI PULUHAN RIBU MASIH DI BIARAKAN TANPA DI MAMBIL TINDAKAN,SEMASA KEDAI DI KONAR TERSEBUT DI SITA?, SAYA INGIN BERTANYA, BERLAKU KAH TIDAK, PILIH KASIH DI DALAM TINDAKAN TERSEBUT ?... fikir fikirkan lah saya cuma memberi ingatan.
                                                                   Wasallam.
.

5 comments:

SPU said...

Oih! Mulek amat isu ong neh, kiteq akat ramai2, yok?

Blog eloklah lebih mesra pengguna, maka saya cadangkan mengubahnya menjadi lebih mesra. Pergi ke Dashboard - kemudian ke - Setting - lihat di Comments, lihat di Comment for placement dan pilih (pop-up window) serta lihat di Show word verification for comments? - dan pilih (NO), Bagaimanapun approve komen elok juga dibiarkan supaya dapat menapisnya sebelum disiarkan,
Itu hanya cadangan saya ~ SPU

chenerong ular said...

Salam SPU, TERIMA KSAEH, saya ne tak berapa pandai sangat, boleh post artikal ne pun dah kira syukur dah, sekali lagi tq atas tunjuk ajar.

SPU said...

Hmmm, mungkin STB boleh membantu mengubahnya?

chenerong ular said...

Jika STB ingin membantu saya alahamdulillah. saya khuaitir dia juga tidak mengenali saya ?

uRag dRrulug said...

Aih! mende dieq urag de batai, ong kateq ong pon urag batai, ish! tork kan tork bulih cariq nork jupeq, hehe