Pages

Wednesday, November 3, 2010

AHLI POLITIK,PENJAWAT AWAM PENTING UNTUK CAPAI WAWASAN NEGARA.

                 Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman  berkata kedua dua kumpulan,ahli politik dan penjawat awam
perlu menjadi sebagai rakan TULEN bagi menjadikan sektor awam lebih cekap dan berkesan.

                 " Sudah tiba masanya untuk meletakkan penjelasan terhadap setiap PERANAN ( ANTARA AHLI POLITIK DAN FUNGSI KEPIMPINAN DI DALAM SEKTOR AWAM ), di Malaysia dan banyak negara lain katanya, KEGAGALAN PERLAKSANAAN MERUPAKAN MASAALAH POLITIK YANG JELAS DI HADAPI OLEH KERAJAAN. (Ucapan perasmiaan simposium pembangunan kepimpinan membantu halatuju akan datang.)

                 Pandangan saya:- saya amat tertarik dengan ungkapan " KEGAGALAN PERLAKSANAAN MERUPAKANKAN MASAALAH POLITIK YANG JELAS DI HADAPI OLEH KERAJAAN "


                 Kita mempunyai peranan DAN TANGGUNG JAWAB masing masing,baik di pehak kerajaan,pehak penjawat awam,parlimen,kehakiman dan  RAJA RAJA MELAYU serta rakyat jelata. peranan dan tanggung jawab yang harus kita kita main kan,ada yang bertulis dan ada yang secara lisan.

                 Semua undang undang kita sendiri yang gubal dan luluskan,perlambagaan tersedia untuk kita ikuti,perkeliling perkhidmatan dan arahan perbendaharaan sentiasa di up date kan untuk panduan semua penjawat awam,termasuk ahli ahli politik,undung undang di gubal untuk kita rakyat mematuhinya.

                Persoaalan nya mengapa kepincangan masih berlaku ?, FIKIR FIKIRKAN LAH WAHAI SAUDARA SAUDARA KU, AKU HANYA MENGINGATKAN SAHAJA.

                AL- QURAAN dan SUNNAH YANG BEGITU LENGKAP,TIADA CACAT CELANYA UNTUK KITA, SEBAGAI PANDUAN  DAN PEDOMAN HIDUP, Masih lagi ada di antara kita tidak mengikuti sepenuhnya.      WASALLAM.

No comments: