Pages

Monday, October 18, 2010

PENERIMA SAHAM SAHAM PERTANIAN KERAJAAN

Bersempena dengan perhimpunan agung ini,maka kami dari dahan parti UMNGO kampung CHENERONG ULAR,ingin mendesak pehak kerajaan BARISAN HADAPAN MALAYSIA, AGAR MELAKSANA SATU DASAR BARU,ia itu untuk mempertingkatkan lagi SOSIO EKONOMI PENERIMA2 SAHAM SAHAM PERCUMA KHUSUSNYA DI BIDANG PERTANIAN YANG DI BANGUNKAN OLEH AGENSI AGENSI KERAJAAN,SEPERTI FELCRA,RISDA DAN LAIN2 AGENSI.                                                   Maka kami dengan ini mendesakdan menetapkan hanya kaki tangan kerajaan,bini kaki tangan kerajaan,tok 4 bersama bini2,tok penghulu bersama bini2 dan kaum kerabatnya,kroni yb yb sahaja yang bERHAK menerima saham saham percuma yang di bangunkan oleh agensi agensi kerajaan.Kami juga mendesak supaya rakyat termiskin yang menerima dan akan menerima saham saham percuma tersebut di tarik balik DARI MENJADI PERSERTA ,ini di sebabkan mereka tidak memenuhi syarat kelayakan untuk menjadi perserta,di sebabkan mereka TERMASUK DI DALAM GULUNGAN MISKIN TEGAR YANG TIDAK MEMPUNYAI PENDAPATAN TETAP.                           Kami juga mengesa pehak kerajaan meletakkan senarai nama penerima SAHAM SAHAM PERCUMA INI di bawah pengawasan JABATAN KEBAJIKAN MASAYARAKAT agar BANTUAN RM3OO SEBULAN DAPAT DI TERIMA OLEH PENERIMA SAHAM SAHAM PERCUMA TERSEBUT.ini adalah disebabkan BINI BINI PENERIMA SAHAM SAHAM PERCUMA TERSEBUT  mungkinTIDAK DI BERI NAFKAH ZAHIR OLEH LAKI LAKI MEREKA YANG MEMPUNYAI PENDAPATAN TETAP dan bini bini ini ditakrifkan miskin tegar,hanya nafkah batin sahaja yang di terima oleh mereka.Kami juga berharap agar cadangan dan desakan ini diterima tanpa bahas di perhimpunan yang bermula ESOK, DIHARAP PARA2 PERWAKILAN YANG HADIR MENYOKONG DENGAN PENUH NAFSU USUL INI NANTI DEMI POKET KITA,SEKIAN WASALLAM

6 comments:

one one no belen said...

Salam chenerong Ular.Aku setuju cadangan ong tu.Kita buat memo kepada PM mengatakan hanya kaum kerabat YB ,trok 4 .tok penghulu sahaja yang layak menerima saham saham tersebut org miskin tak layak.

chenerong ular said...

Salam Menyegar,tq atas sokongan anda,biarkan lah mereka mneruskan agenda2 yang mereka fikirkan betul mereka lakukan selama ini,kita cuma memberi ingatan,tiada kepentingan bagi kita?,cuma KITA rasa terpanggil untuk MEMBETULKAN KEADAAN BILA KITA RASA HAK ORANG2 MISKIN DI NAFIKAN,selesai tugas kita sebagai saorang MUSLIM dalam kes ini,BIARKAn LUNCAI TERJUN DENGAN ? NYA,KITA YANG MEMPERINGATKAN DI PERSALAHKAN?

sri tribuana said...

Saudara CU,

Syabas boleh menulis dgn baik, menyindir dgn tepat, biar terkedu pihak2 berkenaan.

bRAVEhEART said...

Salam CU,
terima kasih kerana selalu ke blog bERANIKAN hATI dan memberikan komen. Saya juga akan selalu hadir kesini ~ bh

SPU said...

Salam ziarah CU,
posting tuan sudah saya angkat dalam posting terbaru saya bertajuk Hulu Tembeling Membantah Pemberian Saham Felcra. Teruskan menulis wahai saudaraku yang dikasihi.

chenerong ular said...

salam,terima kaseh diatas sokongan saudara saudara semua,saya hanya menulis dan melihat apa kepincangan yang berlaku?,kerana kita tidak mempunyai kepentingan pada sesiapa,atau mengharap untuk mendapat apa apa dari sesiapa pun?,cuma keampunan dari ALLAH S.W.T.yang kita harapkan, kerana kita hambanya yang amat lemah dan terlalu banyak membuat kesilapan.terima kaseh kerana sudi datang mengenjok,kita cuma ingin menberi ingatan..... WASALLAM