Pages

Thursday, October 14, 2010

APA SUDAH JADI DENGAN PENGUATKUASA UNDANG UNDANG KITA?.

1.Majoriti jawatan penguat kuasa undang undang negara kita adalah MELAYU.yang mempunyai kuasa kecil pun melayu,yang melulus apa2 pn melayu,yang memberi lesen apa2 pun melayu dan yang akhir sekali yang mempunyai  KUASA YANG PALING BESAR PUN DI KETUAI OLEH MELAYU,Apa sudah jadi SEJAK kebelakangan ini dan sekarang, maseh di lapurkan tentang KEPINCANGAN DAN SALAH LAKU orang2 yang mempunyai kuasa?,jika yang jaga sempadan,boleh lepas beramai ramai masuk,pokok pokok pulak boleh pikul saja keluar dari hutan dan jual terus kekilang papan,BAHAN BUKTI BERNILAI BERJUTA RM BOLEH LESAP BEGITU SAHAJA DAN BANYAK LAGI,cuba tuan tuan fikir,apa sebabnya sejak dulu sampai sekarang kerajaan kita tak dapat untuk mengurangkan ,walau pun tak dapat untuk membenteras 100% ,tolong komen sikit ?.                                                          

2 comments:

uRag dRrulug said...

Salam,
mulek amat oih tulisan ong neh, suka amat akuq membace nye. rase-rase akuq macam kenai ke ong tu, de kapong batai tu ade satu hejeq tepat name cenerung ulor. akuq malas lah nork teke sabak kalau aku teke nye kene selaluq, hehehe! ~ UD

chenerong ular said...

Salam UD,terima kaseh lah ke ong kerana sudi memberi kumen tentang tulisan akuq,YERQ MENMANG ADA SATUQ AJER DI BANTAI TURK YANG DIPANGGIL Chenerong ULAR,KITA BERSADARAQ MESTI KITAQ KENAL.